Thursday, January 27, 2011

ade2 je lagi... kenapa ye???

Assalamualaikum wbt...

ingakx semuanya sudah berakhir... hmmm... ringkas kata...
apa alasan sekalipun, aku mmg x dapat ikut... x perlu dijelasx mengapa, krn setiap kata, sudah pasti ade jawapan yg memedihkan hati... mcm dulu2...
"ini kan program AGAMA  & DISIPLIN" berkata utk org lain tp sah2 ade tujuan utk tuju kat aku, biarpun ade org lain yg berkaitan dgn agama & disiplin... sindir, perli & sewaktu dgnnya... biasalah... awak kan dah lama kenal dia...
"sapa x dapat gi malam, gi siang"... beberapa hari sblmnya.... juga tuju kat aku... sbb aku sejak ada anak x ikut aktiviti sekolah spt makan2 bila buat malam...

program tu kat mana? Pulau Pangkor... bila? Jumat - Ahad... kalau anda ada anak kecil seperti saya, hidup berPJJ seperti saya, tinggal jauh dgn mak bapak seperti saya... adakah anda sanggup? ye, kalau dulu biasa saja sesiapa yg bergelar guru tinggalkan anak dgn pengasuh krn terpaksa berkursus... ini program sudah ada org di sana yg handle... guru2 datang utk pantau saja... x kan la tidak ada kelonggaran langsung di pihak awak... biarlah berbakul2 mereka nak kata... mereka mmg pandai berkata2... selama ini sekolah kita sgt byk tolak ansur, tp mengapa skrg sudah lain...

yg pasti program ini kurang dipersetujui sesetengah pihak... tidak diadakan mesyuarat di peringkat perbincangan... tau2 sudah ada tarikh... program besar ok melibatkan keselamatan, jauh di sbrg laut plk... yg herannya, kalau org lain buat program, awak lambat dapat tau, melenting x hengat... mungkin awak skrg sdg diuji...  Hmmm... oleh itu mereka tidak berhak utuk mewajibkan kehadiran semua pihak... kalau x bermalam, nak pergi siang je pun, mana la aku reti nak meredah jalan menuju ke sana... sudah2 la tu, jgn la nak cari salah org & jgn nak samakan awak dgn saya... masalah kita x pernah sama & x mungkin sama... kalo awak x kenal saya jgn sebut tentang pengorbanan, jgn sebut "apa susah" (sesunggunya ungkapan ini yg selalu keluar dr mulut dia, sgt2 aku getik)...  ketahuilah, aku dah 5x mohon tukar, & dlm setiap borang tukar aku mesti ada 2 alasan ini:
1. tidak ada semangat untuk menjalankan tugas
2. tidak dapat memberikan komitmen sepenuhnya terhadap program sekolah terutamanya pada hari cuti.

jgn sesekali persalahkan aku jika aku tidak dapat ikut program sekolah...  mmg dah kehidupan aku x sama mcm awak... pasal semangat tu, nak x nak aku cuba bina semangat... aku nak rezeki yg BERKAT... 

okla cau cin cau... wassalam...

No comments: