Sunday, September 19, 2010

Aidilfitri 2010

Assalamualaikum wbt...
baru hari ini berkesempatan jenguk & update blog... agak lama bercuti di kampung...

Mungkin agak panjang entry kali ni, hehehe

SEBELUM RAYA

mula cuti sekolah pada 4hb 10... lepak2 kat kuartes dulu...  tahun ni raya pertama di kampung encik suami... hari Selasa 7hb 10 baru nak balik kampung.... so, sempat la beberapa hari ronda2 Kuala Kangsar, menyesakx lg suasana...

Hari Selasa, badan Haziq agak suam2... meragam je die, mau demam agaknya... ptg balik kg Ulu Cheh... mmg sah Haziq demam... air liurnya meleleh2... owh Haziq nak tumbuh gigi rupanya... 2 batang plk tu.. 2 hari 1 malam Haziq demam... nasib baik kat kampung bolehla jelum2 dgn air daun sirih, daun bunga raya... risau juga dibuatnya suhu mencecah 39.2... demam2 pun hari Rabu bawak juga pi jalan Taiping... ummi nak tukar rantai tangan punya pasal... dgn kool fever di kepala... sgt kesian org melihatnya, hehehe...




Hari Khamis Haziq dah sihat sepenuhnya, bawak lg pi Giant & Tesco..


HARI RAYA

Haziq dgn baju melayunya
Pagi2 bersiap, pergi surau bersama ahli keluarga encik suami yg lain... aku x solat pun, yela kalo solat siapa nak jaga si kecik yg lasak ni... so, aku layan je Haziq kat bangsal luar surau... selesai org solat, aku pun masuk...  Haziq dpt duit raya dr surau... mmg sejak dulu tradisi surau tu, kumpul duit dr jemaah & bg duit raya pd semua budak2 yg ada... budak2 sgt gembira... lepas makan2 kat surau, kitaorg beraya 3 buah rumah sekitar surau... tiba rumah yg ke -3 Haziq buat perangai, dah penat & ngantuk la tu... melalak2.. nasib baik aku sempat makan laksa... hahaha... lepas tu xleh jalan lg dah, menonong2 aku jalan kaki dokong Haziq nak cepat sampai rumah... sgt penat, encik suami entah ke mana beraya bersama geng lelaki... dah sampai rumah, sakitnya tangan & pinggang... mmg sah Haziq nak tido, guling2 atas karpet terus terlena...

ptgnya plk, lepas lelaki2 balik solat Jumaat, kami sekeluarga beraya plk rumah saudara mara...



sempat beraya beberapa buah rumah, balik kemas2 barang utk bertolak ke Pengkalan hulu plk... pukul 7 bertolak.... lebih kurang pukul 10mlm sampai kampungku....
esoknya beraya di kampung Kuak Tengah...

Duit raya?? alhamdulillah rezeki Haziq... mmg best beraya dgn anak... selain kat kampung, kami beraya juga rumah kawan2 suami di Baling.

hari Selasa aku, encik suami & adik2ku cirit birit... aku yg paling teruk... Hari Rabu dah mula sekolah... Hari rabu pi klinik... cuti lg aku, demam plk... hari Khamis baru balik KK...

No comments: