Tuesday, November 9, 2010

Tak habis2 lg...

Assalamualaikum wbt...

X habis2 lg nak sakitx hati org... (aku yg sensitif ke)
sikap org semua x elok.. habis awak tu elok sgt?? 
kata2 hari ini di khalayak ramai, himpun2 lebih kurang gini la: "kalo dah SIKAP  tu x nak ikut program, buat la program apa pun x nak ikut, buat malam ke buat siang ke sama je, kalo ikut masalah saya pun ada masalah"

Sgt paham, kata2 ni ditujukan utk aku & seseorg sbb kami x ikut program yg dibuat di tempat lain selain di sekolah (x termasuk dlm kerja ok spt makan2 gitu)... hai, awak x paham masalah org... kalo awak pun ada masalah, masalah awak sama dgn kami ke? hmmm... sikap awak yg perli2, sindir2 org tu baik sgt ke? Sedap je awak tekan tang SIKAP tu ye... kelakar pun ada...

lebih baik kami berdiam diri, kalo kami menjawab kami juga sama seperti awak...

sbb dah banyak kali kelakuan awak sama, saya nak jelasx di sini: UMUR & KEDUDUKAN AWAK (JAWATAN AWAK) SEBEGINI, AMATLAH TIDAK SESUAI SAMA SEKALI KATA2 AWAK SEBEGINI RUPA. AWAK PERLU BELAJAR UTK JD PROFESIONAL, OK. KALO ORG LAIN BERCAKAP BEGITU BIASA SAJA. Awak menjatuhkan maruah awak sendiri, ok.

Rasanya sejak 5 tahun aku di sini, kalo buat program makan2 malam pun, Hari Guru tahun ni je aku x ikut... sbb? anak aku baru 6 bulan masa tu... suami aku jauh... takx la nak tinggal anak kat pengasuh malam2 ntah sampai pukul berapa semata2 nak pergi makan & tukar2 hadiah?  kalo org lain, masih boleh tinggalx  anak bersama suami @ mintak tolong mak jagax... nak bawak anak? dema bukan paham anak aku, masa umur sebegitu bila mengantuk melalak2... kalo x melalak di sana pun, buatnya balik rumah buat perangai, tgh2 malam, aku sorg2 kene handle... siapa yg susah? kawan aku yg sorg ini pun, ade masalah die... inikah yg dimaksudx SIKAP yg x elok td... Hmmm... awak kalo x tahu masalah org jgn cakap banyak ok... awak dah melukakan hati org ok... TOLONG JANGAN BUAT ORG SEOLAH2 ORG ITU TIDAK ADA PERASAAN & MARUAH... FIKIR DULU SBLM BERCAKAP.

No comments: