Friday, July 30, 2010

Hati Oh Hati

Bagaimana nak seronok bekerja??
datang sekolah dah tak mcm dulu...
aku tak paham dgn ragam manusia... asyik tak puas hati dgn org...
org lain buat semua dipandang negatif...
yg dibuat sendiri semua betul walaupun sah2 ler salah...
aku amik keputusan berdiam diri... betul ke cara aku?? apa aku kesah, aku mmg boleh hidup walaupun seharian membisu.. cakap hal2 penting cukup... susah nak jaga telinga kan... lidah mudah nak jaga... bulan Ramadhan dah dekat ni...
aku ingat nasihat seorg sahabatku, "jgn kite termasuk dlm golongan yg sah2, terang2 mmg salah"...
yg penting aku buat kerja aku... plg utama rezeki yg kite dapat berkat... cakap pasal kerja ni rumit jgk ye... kerja aku yg utama adalah j-QAF... mohon maaf kalo aku tak buat kerje "sampingan" (yg sepatutnya org lain buat, tp serah kat aku)... kerje utama aku pun tak siap2...sentiasa ade jer... aku ucap terima kasih pd teman pernah tolong buat kerje aku... aku mohon maaf andai org lain yg buat kerje yg sepatutnya aku buat... kalo bende sampai pd aku mmg aku akan buat, aku tak menyusahkan org lain, walaupun selalunya aku menanggung sorg2 kerje yg sepatutnya ade org lain tanggung bersama...
sambung balik cerite td ye...
aku mmg xnak cari gaduh dgn org... aku tak bercakap bkn bermakan aku benci @ bermusuh org tu... tp bagaimana ye... sape yg cari pasal dgn aku... aku yg jenis x banyak cakap pun kene tohmah..
apapun bila dtg kpd kita khabar yg tak pasti jgnlah kite cepat percaya, siasat dulu...
aku pun pernah buat kesilapan... aku percaya bulat2 apa yg sampai kpdku... Ya Allah ampunkanlah hamba-Mu yg lemah ini... teman2 ku yg tidak bersalah... maafkan aku...
sekian dulu coretanku utk kali ni... tabahlah wahai hati..

No comments: